Z pewnością każdy z nas spotkał się w swoim życiu z Excelem pośrednio lub bezpośrednio – widząc jak pracują z tym programem inni lub sam musiał stanąć z nim oko w oko. Niewykluczone, że pewnie spora część osób przeraziła się, gdy na ekranie komputera zobaczyła wykresy, dane, kolumny oraz inne elementy a w ich głowach pojawiła się myśl „nie dam rady, to jest za trudne!”. Z całą stanowczością osoby, które pracują z programem MS Excel powiedzą, że to tylko pozory. Nawet nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak umiejętność korzystania z owego programu, może przyśpieszyć naszą pracę, ułatwić ją a nawet i uprzyjemnić – bo przecież ilu z nas psuło sobie nerwy przepisując najróżniejsze dane ręcznie, jedna po drugiej.

Excel i jego zalety.
Można powiedzieć, że umiejętność obsługi programu przynosi same korzyści.
Jedną z najważniejszych jest fakt, że w oczach potencjalnego pracodawcy stajemy się bardziej atrakcyjniejsi a co za tym idzie, mamy większe szanse na dostanie wymarzonej pracy, ale i nie tylko. W szczególności, gdy potencjalny kandydat posiada znajomość programu MS Excel na poziomie zaawansowanym, wówczas ma on największe szanse na podpisanie umowy. Ważnym elementem jest też oczywiście posiadanie dyplomu lub certyfikatu, który potwierdza ową umiejętność. Podczas rozmowy rekrutacyjnej warto mieć go zawsze pod ręką.

Od obowiązków domowych po obowiązki w pracy, czyli z Excelem za pan brat!
Odbiegając od tematu, jakim jest praca poruszę drugą w kolejności ważną kwestię. Mianowicie umiejętność obsługi Excela, bardzo ułatwia oraz przyśpiesza pracę. Jest on bardzo przydatny, gdy musimy wykonać rozmaite obliczenia, poczynając oczywiście od znanego wszystkim dodawania i odejmowania. Program posiada mnóstwo funkcji, ale tak naprawdę mało osób zna je wszystkie. Jednym z przykładów, dla którego jest używamy program MS Excel jest m.in. opracowanie budżetu firmy. Większość ludzi nawet nie do końca zdaje sobie sprawę z tego, jak dużo rzeczy można policzyć i przedstawić w Excelu, dlatego warto brać udział w szkoleniach i poszerzać swoją wiedzę.
Jednakże, nie ograniczajmy się tylko do używania Excela w pracy. Jak najbardziej przyda on nam się również w życiu codziennym, gdy w grę wchodzi np. wyliczenie budżetu domowego czy też tworzenie własnych kalendarzy lub harmonogramów. Lecz to, jak bardzo będziemy go używać do własnych spraw, zależy tylko od tego jak dużo będziemy mieć na to czasu oraz jak dobrze znamy program.

Szkolenie po angielsku? Oczywiście!
Zapytacie też zapewne „a co ze szkoleniami z Excela, które są prowadzone w języku angielskim?” Jak najbardziej warto. Nie tylko poszerzycie swoją wiedzę, ale również poznacie trochę przydatnych słówek, które w przyszłości na pewno Wam się przydadzą. Być może, kiedyś sami będzie w przyszłości kogoś uczyć!

Jak rozpocząć przygodę z Excelem?
Jeżeli chcecie rozpocząć przygodę z tym programem, powinniście zapisać się na jeden z kursów. Dla osób, które nigdy nie miały styczności z Excelem polecamy kurs podstawowy, natomiast dla osób, które już znają i pracują z nim a chcą rozszerzyć swoją wiedzę o dodatkowe umiejętności, kursy średnio zaawansowane i zaawansowane. Po tym, jeżeli dalej będziecie żądni wiedzy, warto udać się na szkolenie z Visual Basic for Applications (VBA), czyli języku programowania opartym na Visual Basicu, ale o tym w następnym artykule.
Podsumowując wszystkie wyżej przytoczone argumenty, jak najbardziej warto się uczyć jak posługiwać się programem MS Excel. Warto to zrobić dla samego siebie, gdyż zyskamy wówczas na czasie a nasza praca stanie się bardziej efektywniejsza a my sami będziemy mieć więcej czasu by przeznaczyć go na coś innego, na coś, z czym nigdy nie mogliśmy zdążyć, bo musieliśmy krok po kroku przepisywać dane ręcznie do programu.
Możemy z pełną stanowczością powiedzieć, że Excel jest pierwszym krokiem do wygody! 🙂