Zapraszamy na Kurs Excel: Business Intelligence - Power Query, Power Pivot, Power View. Szkolenie obejmuje omówienie bardziej zaawansowanych funkcji programu Excel, takich jak tabele przestawne, zaawansowana analiza danych oraz zastosowanie dodatków, dzięki którym możliwe jest tworzenie złożonych analiz oraz prezentacja danych i wniosków w postaci atrakcyjnych raportów. Serdecznie zapraszamy na szkolenie Business Intelligence, które pokaże jak przydatnym i efektywnym narzędziem jest Excel w biznesie.
Adresaci szkolenia:
Kurs Excel Bussiness Intelligencje przeznaczony jest dla osób korzystających na co dzień w pracy z zaawansowanych opcji programu Excel, pracujących na dużej ilości danych, odpowiedzialnych za analizy i tworzenie raportów, prezentacji i wizualizacji oraz chcących wykonywać swoją pracę szybciej i efektywniej. Szkolenia Excel z omówieniem dodatków Power Query, Power Pivot, Power View w znaczący sposób poprawiają szybkość i jakość pracy.
Cel szkolenia:
Kurs Excel Business Intelligence realizowany jest w celu nabycia umiejętności zaawansowanej analizy i prezentacji danych w postaci raportów, modeli, prezentacji i wizualizacji, z wykorzystaniem takich dodatków jak Power Query, Power Pivot, Power View.
Program szkolenia:
Dostosowany do potrzeb Klienta po przeprowadzeniu analizy obecnie stosowanych metod pracy z danymi i wykorzystywanych systemów IT, oraz potrzeb biznesowych organizacji.
Program szkolenia:
Program Power BI Desktop
1. Wprowadzenie do Power BI Desktop:
a. Wstęp Power BI Desktop
b. Omówienie możliwości programu
2. Pobieranie i transformacja danych
a. Import danych z różnych źródeł
i. Pliki Excel
ii. Pliki tekstowe (txt,csv)
iii. Relacyjne bazy danych – access
iv. Zawartości folderów
b. Transformacja danych
i. Pivot i Unpivot – tworzenie i anulowanie kolumn przestawnych
ii. Operacje arytmetyczne i tekstowe
iii. Agregacja danych
iv. Tworzenie kolumn warunkowych
v. Scalanie i dzielenie kolumn
3. Operacje na tabelach/zapytaniach
a. Scalanie tabel – łączenie tabel w poziomie i pionie
b. Zapoznanie się z rodzajami sprzężeń
4. Modele danych z użyciem języka DAX
a. Tworzenie relacji między tabelami – rodzaje relacji
b. Tworzenie kolumn kalkulowanych
c. Łączenie kolumn tekstowych
d. Pobieranie danych z innych tabel – funkcja RELATED
e. Tworzenie miar
f. Wykorzystywanie funkcji CALCULATE – do tworzenia miar
5. Tworzenie raportów przy użyciu wizualizacji
a. Wykresy kolumnowe, słupkowe itp.
b. Mapy geograficzne
c. Mapy drzewa
d. Tabele i macierze
e. Filtrowanie raportów i wizualizacji
f. Tworzenie fragmentatorów
g. Interakcje pomiędzy wizualizacjami
h. Wykresy animowane – zastosowanie osi czasu
6. Publikowanie raportów w sieci
Program Analiza danych z wykorzystaniem Business Intelligence
1. Wprowadzenie do narzędzi BI w Excelu
2. Power Query – narzędzie do importu i transformacji danych
a. Import danych z różnych źródeł
i. Pliki Excel
ii. Pliki tekstowe (txt,csv)
iii. Relacyjne bazy danych – access
iv. Zawartości folderów
b. Transformacja danych
i. Pivot i Unpivot – tworzenie i anulowanie kolumn przestawnych
ii. Operacje arytmetyczne i tekstowe
iii. Agregacja danych
iv. Tworzenie kolumn warunkowych
v. Scalanie i dzielenie kolumn
3. Power Pivot – narzędzie do zarządzania relacjami między tabelami oraz do zaawansowanej analizy
a. Tworzenie relacji między tabelami – rodzaje relacji
b. Tworzenie kolumn kalkulowanych
c. Łączenie kolumn tekstowych
d. Pobieranie danych z innych tabel – funkcja RELATED
e. Tworzenie miar
f. Wykorzystywanie funkcji CALCULATE – do tworzenia miar
4. Dashboardy – wizualizacja danych
a. Tworzenie raportów z wykorzystaniem kilku tabel przestawnych
b. Tworzenie wizualizacji opartych na wykresach
c. Filtrowanie wielu tabel przestawnych przy pomocy fragmentatorów
d. Przygotowanie raportu do prezentacji
5. Power Map – narzędzie do prezentacji danych na mapach
a. Przygotowanie danych - geokodowanie
b. Typy map i wizualizacji
c. Zarządzanie scenami i warstwami
d. Tworzenie multimedialnych przewodników